Drogowa Mapa Europy

Czytasz posty wyszukane dla hasła: Drogowa Mapa Europy




Temat: Protest Greenpeace ws. Via Baltica
Fanie. Spójrz na drogową mapę Europy. Czy widzisz na niej jakieś większe miasta
(powiedzmy stolice landów, dystryktów, województw itp), które nie są połączone
z resztą kraju autostradą, czy drogą ekspresową? Polska nie jest wyjątkiem.
Gdyby tak było, to autostrada A4 nie przechodziłaby przez Wrocław, Opole,
Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów tylko szłaby prosto jak w m.... strzelił z
Niemiec na Ukrainę.
Po drugie. Drogi takie muszą tworzyć system. Via Baltica ma nie tylko usprawnić
transport między Europą Północną a Włochami czy Hiszpanią, ale też ze Słowacją,
Węgrami czy Bałkanami. Dlatego wraz z Via Baltica planowana jest budowa drogi
ekspresowej nr 19 Białystok - Rzeszów i dalej. Przyjrzyj się na rejestracje
TIRów. Czy więcej jest tych z hiszpańskimi lub francuskimi rejestracjami, czy
ze Słowackimi, Węgierskimi albo Ukraińskimi?
Po trzecie trzeba brać obecną sytuację geopolityczną. Ukraina obiera kierunek
na Europę. Polska staje się jej adwokatem. Potrzebny jest szlak łączący Ukrainę
z północną Europą. Przez Rosję i Białoruś raczej odpada. Funkcę tę spełni
ekspresówka nr 19, która w Białymstoku będzie łączyła się z Via Baltica.



Temat: Autostrady będzie budować państwo - minister tr...
Chlip, chlip.. to takie wzruszające... co cztery lata się wzruszam, już widzę w
moim umyśle te szare autostrady, to słońce zachodzące nad ślimakami, tę mapę
drogową Europy na której zachód nie kończy się na Polsce, chlip... ile jeszcze
takich podniosłych chwil zapewnią mi nasze władze... to takie piękne mieć
marzenia i wizje... droga nr 19 ekspresowa... autostrada w wawy do
wrocławia...jakież to wzruszające...





Temat: Do zwolenników tunelu pod Ursynowem
OK.
Tylko niepotrzebnie tak się denerwujesz.

A ja wolałbym, jeśli twierdzisz, że to sa kłamstaw, żebys może dokładniej
okresliła co jest nie tak.
Czy obwodnica nie spowoduje zmniejszenie ruchu w Warszawie?
czy samochód nie spala więcej jak stoi w korku?
Czy dobry dojazd do Warszawy nie spowoduje większego zainteresowania miastem?
Czy przy obwodnicy nie mogą i nie powinny powstawać biura, hotele itp (wszędzie
tak się dzieje, ale u nas tak nie będzie)?
Spójrz na mapy drogowe Europy. Czy Warszawa ze swoim układem nie przypomia
Mińska Białoruskiego lub Ułan Bator?

Napisz konkretnie co jest kłamstwem.

Bo własnie frazesami to wy tylko umiecie rzucać.
Lewa kasa i kłamstwo - całe wasze argumenty.




Temat: WINIETY - ZA AUTOSTRADĘ ZAPŁACISZ 3 RAZY !!!
jakość dróg
A jeszcze w sprawie karania przewoźników czy kierowców. Te kary w końcu
zapłacimy my, zwiększone koszty przewoźnika zostaną doliczone do ceny towarów.
Tu nie chodzi o ochronę dróg, lub tego co u nas nazywa się drogami, a o
pieniądze dla urzędników. Po co powołano tę Inspekcję - tylko do nakładania kar-
oni przecież z tego muszą się utrzymać i jeszcze odprowadzic coś do Skarbu, a
zmienić nic nie są w stanie. Podobnie Straż Miejska - zyją z mandatów i gdyby
nie mieli się do czego przyczepić, to by stracili rację bytu. Wystarczy
popatrzec na mapę drogową Europy: na zachód, na wschód i na południe od nas są
autostrady. Te kraje najpierw je zbudowały, a potem zwracają sobie koszt
inwestycji pobierając opłaty za przejazd. Pomysł p. Pola smierdzi złodziejstwem
na odległość, bo te winietki i Agencja to tylko sposób na uniknięcie kontroli
wydatkowania pieniędzy przeznaczonych na budowę i konserwację dróg.



Temat: 180 zł za jeżdżenie po drogach
Gość portalu: T. Kuciel napisał(a):

> złodziejski pomysł. Kretyni z SLD uważają, że samochód to luksus i z włascici
> eli można sciągać pieniądze bez umiaru.
> Pyam się gdzie są pieniądze z akcyzy za paliwo i gdzie są te drogi "ekspresowe"
> bo jeżdże po Polsce i takich nie znam.
> Te niby ekspresowe są w gorszym stanie od uliczek osiedlowych.

Pomysl jest wredny, nie da sie ukryc, ale gwoli scislosci musze dodac, ze jest to
pomysl poprzedniego rzadu.
Czesc pieniedzy z akcyzy paliwowej trafila do niegdysiejszej Glownej Dyrekcji
Drog Publicznych, potem nazwanej GDD Krajowych i Autostrad, obecnie likwidowanej
na konto nowej Dyrekcji Drog Krajowych. Natomiast wieksza czesc trafila do
budzetu panstwa, czyli w worek bez dna.
Tymczasem Polska jest czarna dziura na drogowej mapie Europy. Nawet przez
Bialorus mozna przejechac w miare przyzwoita trasa...
A u nas o drogach sie gada, gada, gada......:(((((((




Temat: tomtom one europe 31
tomtom one europe 31
witam!

rozwazam kupno nawigacji tomtom one z pelna mapa europy (31 krajow). po googlaniu na forach i stronach producenta/dystrybutorow nie znalazlem odpowiedzi na kilka pytan:

1. tomtom one jest najprostsza i najslabsza platforma tomtoma (nie zalezy mi na "bajerach" i mam budzet ograniczony do ok. 800 pln). czy pelna mapa europy bedzie plynnie dzialala na tym urzadzeniu?

2. czy w takiej konfiguracji dziala takze podpowiedz dotyczaca pasa drogowego do zajecia (szczegolnie przy skomplikowanych skrzyzowaniach z estakadami)?

3. jedne zrodla podaja, ze w tej konfiguracji mozna wpisac tylko jeden punkt "via" do wyboru trasy, inne twierdza, ze mozna takich punktow wpisac wiecej. czy ktos z wlasnego doswiadczenia moglby napisac jak jest naprawde?

4. czy uchwyt "easy port" mozna zamontowac rowniez (przy zalozeniu odpowiedniej "gladkosci" powierzchni) na desce rozdzielczej? wtedy samo urzadzenie powinno byc obrocone o 180o wzgledem uchwytu w porownaniu do montowania "podszybowego".

5. jakie sa wasze praktyczne wrazenia/uwagi dotyczace uzytkowania tomtom one z mapa europe 31?

6. co powiecie na garmina nuvi 250 (z mapami europy zachodniej, wschodniej i polski) jako alternatywe?

z gory dziekuje za pomoc.
q.



Temat: Nawigacja GPS - bardzo proszę o poradę
Najlepsze rozwiązanie to nawigacja na telefonie komórkowym. W Polsce dostępne są
co najmniej trzy systemy:
- polski NaviExpert - najtańszy, z najlepszymi mapami Polski (1000+ planów
miejscowości), ale (na razie) bez map Europy,
- Wayfinder - mapy Europy i (na razie) dość kiepska Polski,
- TomTom na komórkę (najdroższy) - mapy Europy i (na razie) dość kiepska Polski.

To nie tylko rozwiązanie wygodniejsze i tańsze (juz od 500zl) niż PDA czy
dedykowane urządzenie, ale też dużo nowocześniejsze. Np. Wayfinder i TomTom
uwzględniają już w niektórych regionach Europy informacje o sytuacji drogowej,
niestety jeszcze nie w Polsce. NaviExpert zapowiada wprowadzenie już wkrótce
czegoś takiego w Polsce. Na zachodzie takie możliwości daje też nawigacja na
odbiornikach radiowych z RDS, ale u nas ten system jeszcze pewnie długo nie
będzie funkcjonował. W Wayfinderze i NaviExpercie nie trzeba się też martwić o
aktualizację map, ponieważ mapy są na bieżąco aktualizowane na serwerze
internetowym.



Temat: Atlas Europy w GW, po co komu stare mapy?
Atlas Europy w GW, po co komu stare mapy?
W załączonych do dziejszej GW map atlasu Europy są już fragmenty Polski. Na
ich podstawie pytam się po co komu stare mapy drogowe? Jeśli brak jest
aktualizacji na stronach polskich, to na pewno podobnie jest na stronach
innych krajów, szczególnie, że gdzie indziej buduje się szybciej nowe drogi .
Oto przykłady, dotyczące najważniejszych polskich dróg:
brak odcinka autostrady A2 Września - Poznań
brak obwodnicy miasta Śmigiel na DK 5
brak obwodnicy miasta Żmigród na DK 5
brak obwodnicy miasta Białobrzegi na DK 7
brak obwodnicy miasta Lębork na DK 6
brak mostu Siekierkowskiego w W-wie.
To nie są nowości ostatnich 2-3 m-cy, mam bowiem mapy gdzie są już te drogi
zaznaczone.
Poza tym, czy w Świnoujściu jest drogowe przejście graniczne do Niemiec? Bo
tak można odczytać z mapy. Owszem, jest tam "drogowe" przejście graniczne ale
tylko dotyczące przystani promowej skąd odpływają promy głównie do
Skandynawi. To chyba dość istotna informacja dla użytkownika takiego atlasu.
Reasumując, PPWK, które wydaje ten dodatek, powinien dołączyć informację na
każdej stronie tego atlasu, żeby go czasem nie używać w podróży, bo można się
nadziać na niespodzianki i lepiej po prostu kupić aktualną mapę na
najbliższej stacji benzynowej. A tym z GW, którzy zdecydowali o takiej
atrakcji, zwracam uwagę, że mapa to ważna rzecz i ignorancja jest tu źle
widziana.




Temat: Samochodowy Atlas Europy gdzie kupić?!
Uzywam atlasu europy Shell'a (gruba ksiega) i map drogowych krajow do ktorych
jezdze.
Shell jest OK, niestety nie mam go tutaj (USA) i nie moge sprawdzic na ilu
stronach znajduja sie Wegry ;-). Jesli chcesz pojezdzic po jakims kraju poza
glownymi szlakami to bez dobrej mapy drogowej nie da rady. Czesto trzeba
kupowac kilka map pokrywajacych rozne czesci kraju. Wydatek nie jest baaardzo
duzy a zaoszczedzi Ci mnostwa nerwow
Jesli masz w planach wizyty w duzych miastach to nie zapomnij zaopatrzyc sie w
ich plany.



Temat: Nawet pupilek olewa Busha
Heimar napisał:
> Ja probuje ocenic fakty.
> A faktem jest, ze Izrael juz definitywnie zerwal z amerykanskim (!) planem
> pokojowym zwanym "mapa drogowa".

Drogo Heimerze, to prawda, że Mapa drogowa się rozsypała. Prosiłbym jednak,
abyś popatrzył na to bardziej obiektywnie. Ile było zamachów Palestyńskich od
momentu ogłoszenia "Mapy"? W Twoich wypowiedziach widać wyraźną niechęć do USA
i Izraela.

>Viper napisał:
>prosta odpowiedz... nie lubie arabow..
>znam historie wiem kto i jak i co ale i tak nie lubie arabow, obawiam sie ze
>jesli w tej wojnie wygraja araby to wlasnie to bedzie poczatek ich krucjaty na
>EU... wiec wole jednak byc po przeciwnej stronie niz palestynczycy...

Drogi Viperze, moim zdaniem krucjata Arabów na EU już się dawno rozpoczęła. W
takich politykach jak GW Bush nadzieja, że na Bliskim Wschodzie zostanie
wprowadzona demokracja, co pozwoli zachować status quo w Europie. Niestety
widzę coraz więcej zagrożeń i obawiam się, że nadejdzie kolejna powtórka z
historii i trza będzie prosić Amerykanów o wyzwolenie spod okupacji. Ciemno
widzę przyszłość EU.



Temat: Będzie mapa drogowa polskich mediów
Będzie mapa drogowa polskich mediów
- Zdarza się, że misję publiczną lepiej niż TVP pełnią media
komercyjne, a dziś jesteśmy tego świadkami - ocenił Adam
Pawłowicz, członek rady nadzorczej telewizji publicznej,
odnosząc się do nagrody NIPTEL przyznanej TVN 24. Przypomniał
on, że częścią zapisanej w ustawie misji mediów publicznych
jest dostarczanie rzetelnej, obiektywnej informacji, a za to
właśnie został uhonorowany pierwszy polski kanał informacyjny.
Pawłowicz dodał, że już od maja przyszłego roku telewizje
prywatne, będą mogły zaskarżyć TVP do Komisji Europejskiej o
niezgodne z przepisami subsydiowanie przy braku realizacji
misji publicznej.
Pierwsze slowa na strone prywatnych...oby byly szczere i wiecej



Temat: Porady Garmin, Becker, Mio:-)
Występuje w dwóch wersjach. Z Europą Zachodnią (849zł.) i Europą Środkowo
Wschodnią (699zł.). Ogólnie urządzenie jest bardzo fajne i wszechstronne (mp3,
video, zdjęcia). Posiada również funkcję "tunelowania" czyli symuluje podróż w
tunelu więc nie ma obaw, że po wyjeździe z tunelu nawigacja będzie się gubic:)
Jest Łatwy w obsłudze i ma 3,5" wyświetlacz. Jego głównym minusem jest to iż
pokrycie numeracji domów dla Polski wynosi ok.50%(w starszych mapach) i 60%(w
najnowszych) . Śiec drogową (plany miast,nazwy ulic i miejscowości) ma w
99%(przynajmniej tak mówi producent). mapy europy zachodniej są super:) jeżeli
chodzi o środkowo wschodnią to są dobrze pokryte główne miasta turystyczne +
stolice + główne drogi przejazdowe. Jest możliwośc dokupienia bardzo dokładnej
mapy Polski (MapaMap for Becker) ale kosztuje to ok.300zł. Można również
zainstalowac sobie mapy fotoradarów dla Polski i Europy (za free). Posiada
również opcję planowania trasy. Można sobie zadeklarowac parę miejscowości
pośrednich przez które chce się dojechac do celu. Daje to możliwośc narzucania
urządzeniu trasy:)
to chyba wszystko jakby co to proszę jeszcze pytac:)
Pozdrawiam:)))




Temat: Przymiarki do przyszłorocznych inwestycji drogo...
Macie racię , nie umie się czy raczej nie potrafi w tym mieście wykorzystać
dużych pieniędzy jakie można otrzymać z Unii Europejskiej na budowę dużych
inwestycji drogowych w Radomiu, przyklad : - Skarżyska , Kielc, Grójca,
Mszczonowa i wielu innych, świadczy o bardzo słabym przygotowaniu merytorycznym
i żenującej wprost indolencji w kwestii inwestycji drogowych , co przejawia sie
w braku rozmachu i stosowaniu półsrodków w planowaniu i budowie lokalnych
rozwiązań komunikacyjnych. Przy takiej umiejetnosci miejscowych urzedników nie
potrafiących umotywowac zasadnosci składanych wniosków, dalej będziemy
wstydliwym miejscem na mapie drogowej w Polsce. Pytanie - dlaczego w tym
miescie nic nam się nie udaje, dlaczego w dobie gospodarki rynkowej - panuje tu
totalny marazm, benadzieja, brak sensownych dzialan a przedewszystkim niema tu
a może sie nie ujawniają :- mlodych , zdolnych i przedsiębiorczych Radomian,
ktorzy by w końcu zahamowali postepujący proces upadku naszego miasta.



Temat: super atlas europa sprzedam
super atlas europa sprzedam
ksiegarnia sprzeda super atlas drogowy europa z 2006
wydawnictwo daunpol

www.ukarola.bazarek.pl

Pragniesz kupić atlas, przewodnik, mapę napisz do nas a sprowadzimy ją dla ciebie

Bardzo atrakcyjne ceny

akinom20@o2.pl
gg 4348163



Temat: Plany, mapy,przewodniki?
Na miejscu mozesz kupic dobra mape drogowa ( ok 3-4 euro), sa w wiekszoosci
sklepow okreslanych jako Supermercado. Do tego wiele reklamowek atrakci dolacza
tez plany miasteczek.
Z przewodnikow polecam maly przewodnik pascala po Teneryfie i la Gomerze.
Spokojnie, to Afryka ale Europa :) Nie zginiesz :)

mloda741 napisała:

> Witam wybieram się na
> Teneryfę 13 kwietnia i nie wiem gdzie szukać jakiś planów wyspy, ale
> takich z ulicami, a nie tylko z miastami.Jeżeli ktoś może mi doradzić
> gdzie tego szukać.
> To bardzo proszę.
>




Temat: Autostrada A1 - nie wiadomo kiedy, nie wiadomo kto
Gość portalu: Maciek napisał(a):

> Porty trójmiejskie mają lepsze położenia od zespołu Szczecin-
> Świnoujście,

Zgadzam sie

> możemy być naturalnym zapleczem dla
> Ukrainy,Białorusi,gdy obali dyktatora,cześci Rosji,oraz
> oczywiście dla Czech,Słowacji,Węgier itp.Wszystko zależy od tej
> nieszczesnej A-1,

Takze sie zgadzam

gdy spojrzymy na mape Europy to Gdańsk ma
> idealne położenie aby stać się Rotterdamem wschodu

Absolutnie sie z tym nie zgadzam, cala Europe Srodkowa juz obsluguja albo w
niedlugiej przyszlosci calkiem obsluza porty zachodnioeuropejskie tzn.
Antwerpia, Europoort - Rotterdam, Brema i Hamburg. Rzadko ktoremu armatorowi
oplaca sie jeszcze wplywac na Baltyk poniewaz rozladunek, magazynowanie,
infrastruktura i dalszy transport (nawet drogowy) jest niestety bardziej
oplacalny w w/w portach. A juz nawet nie probuje myslec co stanie sie gdy
kiedys jeden z tych wielkich tankowcow ktore wchodza do Portu Polnocnego
rozpruje sobie dno i zapaskudzi nam cala zatoke ... do widzenia turystyko nasza
jedyna wielka nadziejo na przyszlosc.

Alfisti




Temat: Javier Solana: Wystąpienie Busha bardzo pozytywne
Bush: "Europa i Ameryka powinny wspomagać Izrael i Palestynę zgodnie z mapą
drogową"

Bush przeznaczyl w swoim budzecie sume 2,3 miliarda dolarow na pomoc dla
bogatego Izraela.
Skoro cele i wartosci USA i EU sa tak zbiezne, to Europa powinna zaoferowac
Palestynczykom pomoc w tej samej wysokosci. Inaczej znowu dojedzie
do "asymetri" ktora moga wykorzystac "terrorysci"?



Temat: israelski stempel jest
niestety # 2
dana33 napisała:

> jedziesz do genui pociagiem wlasnie... obglondniesz po drodze
> wlochy, a warto....

wiem, że warto. Ze 2 lata tam przebywałem.

> w genui wsiadziesz na stateczek...

a choroba morska to pies?
Nie mogliście Israela w jakmiś rozsądniejszym miejscu założyć? Tak
aby autem dojechać. Ze 3-4 lata temu kombinowałem jak tam dostać
się. I jak bym nie kombinował, to mi ciągle na mapie Liban, Syria a
nawet Irak pokazywał się. Nie możecie jakiegoś korzytarza drogowego
do Europy utworzyć? Ostatecznie w UEFA jesteście, a to nie byle co.
Zarządajcie korytarza a jak muslim będą się stawiać, to wy już tam w
Israelu macie na nich skuteczne sposoby. Jako jedyni na świecie. Bo
reszta to pedały są co ich boją się.
A serio, nie mógł to Pan Bóg was gdzie indziej poprowadzić? Tyle
ziemi jest, i to z ropą właśnie.



Temat: Trwają rozmowy o ERM2.
Trwają rozmowy o ERM2.
Polski rząd konsekwentnie realizuje ogłoszoną na jesieni mapę drogową dojścia Polski do euro, która przewidywała wprowadzenie korytarza walutowego w pierwszym półroczu 2009. Teraz pada już bardziej konkretna data - pierwsze dni maja. Może będzie to piąta rocznica wejścia Polski do Unii Europejskiej ?

www.dziennik.pl/polityka/article325805/Rzad_potajemnie_negocjuje_wprowadzenie_euro.html

S.




Temat: Prezydent Kaczyński nie chce podpisać unijnego Tra
"zmusza dyktatura społeczeństwo do wprowadzenia produkcje rolny
manipulowane
genami rośliny a konkretnie kukurydze"

a co powiesz o dyktaturze rządu amerykańskiego, brazylijskiego,
australijskiego, chińskiego, rosyjskiego, które juz kilka lat temu
wbrew woli społeczeństw dopusciły rosliny GMO?

"dyktuje dyktatura poszczególnym
państwom to na co te państwa czy społeczeństwa się nie zgadzają"

to dlaczego te poddane społeczeństwa wybieraja okresowo swoich
dyktatorów do Parlamentu Eurpejskiego bezposrednio, do Rady
Europejskiej rowniez bezposrednio poprzez glosowanie na głowy
państw oraz do Komisji i Rady UE pośrednio poprzez głosowanie na
partie prounijne które wybierają komisarzy i ministrów
zasiadajacych w tych instytucjach?

"Zwiazek Radziecki runął, Jugosławia tez padnie i Unia"

Główna składowa Jugosławii czyli Serbia po raz drugi (po niedawnych
wyborach prezydenckich) wybrała wczoraj w demokratycznych wyborach
integracje z UE. Tymczasem sukcesor ZSRR - Ukraina prowadzi
intensywne negocjacje nad przyznaniem jej mapy drogowej równiez do
pelnej integracji.

"wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,5201341.html"

a ten link mnie zaskoczył. Przeciez Rumunia i Bułgaria nie są
jeszcze w Schengen (prawdopodobnie od 2012r.).



Temat: LPR: alkomat ma być w każdym aucie
I jeszcze nosze i świadectwo bierzmowania
i Kodeks Karny i Prawo o Ruchu Drogowym.
Mapa samochodowa Polski, Europy i globus.
Kamizelka ratunkowa i ponton.
Raca lub rakietnica
5 litrów wody pitnej i suchy prowiant na 2 dni
Pochodnia lub latarka
Świadectwo szczepienia żółtaczki.
Spektrograficzny analizator krwi i 10 jednorazowych strzykawek......



Temat: Język Polski – nowe numery
Język Polski 2007, nr 2
Po polsku:

JĘZYK POLSKI
Organ Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego
Rocznik LXXXVII (2007), zeszyt 2 (marzec–kwiecień)

Redakcja Języka Polskiego: Osiemdziesięciolecie Profesora Mariana Kucały
.......... 89
Jadwiga Wronicz: Pozycja dialektu wobec innych odmian polszczyzny ..........91
Barbara Grabka: Wpływ czy rozwój niezależny. O protezie w nagłosie wokalicznym w
gwarach pogranicza .....................97
Rafał Kurzydło: Obraz społeczności XIX-wiecznej wsi małopolskiej na podstawie
Gawęd i Komedyj iwkowskich ................ 104
Jolanta Mędelska: «Nauczyciel Adam Mickiewicz poprawiał i zdanie zapisywał»
............ 120
Joanna Kamper-Warejko: Polszczyzna toruńskiego kancjonału na przykładzie pieśni
pasyjnych i wielkanocnych ...............135
Agnieszka Oskiera: Debata a dyskusja w dialogu radiowym ................ 141
Dopisek: Redakcja .................. 147
Edward Łuczyński: Wołacz we współczesnej polszczyźnie ................ 149
Bogumił Pronobis: Kilka uwag o słownictwie prasy bydgoskiej związanym z wejściem
Polski do Unii Europejskiej ............... 157
Henryk Duda: Mapa drogowa ‘plan, harmonogram czego’ ................ 161
Wacław Twardzik: Elżbieta Belcarzowa (23 IX 1931 – 21 I 2007) ............ 165

Uwagi i dodatki do dawniejszych artykułów:

Halszka Górny: Uwagi do artykułu M. Pabiś «Nazwy krakowskich aptek» ............ 166
Sprawozdanie z działalności Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego w 2006 roku
.............. 167




Temat: Autostradowe wizje rządu Kazimierza Marcinkiewicza
poczekajcie chwile - marcinkiewicz rzadzi kilka miesiecy, nie daleko mojego
miejsca pracy jest KPRD[krakowskie przedsiebiorstwo robot drogowych] dzisiaj
mota-engil, widze co sie dzialo, a co sie dzieje w polsce z drogami, za rzadow
sld bylo zle teraz musimy jeszcze chwile poczekac aby cos pooceniac, a jesli
dalej tak bedzie - to polska zginie kolejny raz z mapy europy, nie przez
rozbiory, a przez politykow, dzieki ktorym mlodzi ludzie ktorzy wyjadezdzaja
masowo za granice nie beda chcieli przyznawac sie do polski.



Temat: admin, zablokuj tego radiomaryjnego spamera !!
______pomimo jego kreskowanego kodu,za spamerstwo.
> wygląda na to, ze Hasz wreszcie ma możliwość przemówić swoim własnym głosem i
> korzysta z tej okazji jaką daje mu forum.
> przecież to niemożliwe, zeby posty Hasza raniły czyjekolwiek uczucia polit-
> religijne

Jakżesz nie??? Danusiu!
Nie przestrzegam reguł tolerancji wybiórczej, głoszę ewangelizację
barbarzyńskiej Europy, która dopiero po śmierci JPII ocknęła się i poczynając
od Chiraca'a chce coś wpisać "poprawnego" do Preambuły, (a francuscy
cleauchardzi i tak odrzucą całą),
no i najgorsze z najgorszych nie przyłączam się do ataku na RM!
Ani na Jankowskiego Ani na Moskala.
Ani na Kobylanskiego.
Pomny ich zasług dla kraju ojczystego.
Przekonany nie raz w moim 60-letnim okresie obserwacji "poprawnej" wesji,
ze stadne zachowania odczłowieczają bo są stadne.

No i kto to widział pacierz odmawiać na adasia forum.
Ujawniac jaki był 68 rok od srodka jako uczestnik, 80-81 albo 89?
Toż to przedetos ETOSu...
Iluż ja wtedy ludzi znałem i widziałem w całej Polsce i na uchodźstwie
- jak się zmieniali i jak sie zmienili...
Te same strajki, te ssame prowokacje, te wyjazdy do Paryża, do Malmoe, do
Wiednia, te same zachowania i te same sterotypy i ta sama dynamika zmian.
Ileż ja sie narozmawiałem z wielkimi dzis politykami, albo z wielkimi byłymi
politykami...aale równiez z tymi zapomnianymi...

Och mapo drogowa dla Polski wskaz drogę adasiowi zabanowań...poprawnosciowaych.
Sami bliźniacy.




Temat: _________Czy musielismy wchodzić__________________
Trza było słuchac Hasza i zgodnym chórem
popierać watpliowści i zastrzeżenia eurosceptyków.

Mieli 1 % dostępu do mediów - euroentuzjaści 99 %.

Nikt przy zdrowych zmysłach nie kupuje kota w worku
- jak żałośnie wypadali negocjatorzy w Radiu Maryja
- nie sądzili, że wolno pytać o taie rzeczy!

Teraz mamy powtórkę z Konstytucji Europejskiej.
Bubel prawny. Już na etapie koncepcji. Kilkanascie stron ogólnych
ustaw w 1-ej cz. i kilkaset stron w cz.2-ej - wyjatków i szczegółowych
uregulowań.
W polskim tłumaczeniu błędy!
Będą wymagały renegocjacji i ponownych głosowań. Paranoja
a Cimoszewicz lekcewazy i umniejsza problem - bo chcą sukcesu!

Mnie zaś mapy drogowe nowej mentalności okrzyczą beczelnie moherem i
oszołomem... ręce opadają.



Temat: Stolica w pięć lat ma zmienić się nie do poznania
..albo Włoszczowej?

Według źródeł zbliżonych do kierownictwa PiS, szef komitetu stałego Rady
Ministrów Przemysław Gosiewski będzie zastępcą premiera w Komitecie
Organizacyjnym piłkarskich Mistrzostw Europy 2012
Na czele komitetu, w którego skład mają też wejść ministrowie oraz
przedstawiciele organizacji zaangażowanych w projekt Euro 2012, stanie premier
Jarosław Kaczyński. W czwartek szef rządu poinformował, że zapadła decyzja o
powołaniu krajowego Komitetu Organizacyjnego. Zdaniem prezesa Rady Ministrów,
komitet jest niezbędny dla skoordynowania rozległych działań, koniecznych do
przygotowania i przeprowadzenia imprezy.

Za jedno z najpilniejszych zadań komitetu premier uznał przygotowanie bardzo
dokładnej "mapy drogowej". Rządowe źródła podają, że przygotowanie takiego
planu, który ma zwierać zarówno spis inwestycji, terminy ich wykonania oraz
program promocji Polski ma potrwać około trzech miesięcy.

Gosiewski, a także szef Kancelarii Premiera Mariusz Błaszczak towarzyszyli w
piątek premierowi podczas roboczej wizyty w Portugalii, gdzie zbierali
informacje na temat przygotowań tego kraju do Mistrzostw w roku 2004.




Temat: Bush wygłosił w Brukseli przemówienie
Podroze ksztalca
Jak dlugo Bush prowadzil swoja prywatna wojne z terroryzmem to nie przyszlo mu
do glowy wiazac tego problemu z konfliktem izraelsko-palestynskim. Teraz jednak
w swojej pierwszej podrozy do europejskiej Cannossy doznal nagle olsnienia i
stwierdzil na samym poczatku, ze najpilniejsza sprawa do zalatwienia jest
wlasnie rozwiazanie tego konfliktu. A wiec jednak sprawa palestynska ma cos
wspolnego z islamskim "terrorem". Niesamowite. Tyle tylko, ze jego wlasna "mapa
drogowa" pomylila mu sie z planami Szarona (te nieustanne konsultacje z
Izraelczykami w Bialym Domu kazdemu moga zamieszac w glowie). Otoz Bush
stwierdzil co nastepuje: "A successful Palestinian democracy should be Israel’s
top goal as well. So Israel must freeze settlement activity, help Palestinians
build a thriving economy, and ensure that a new Palestinian state is truly
viable, with contiguous territory on the West Bank".

Nie "contiguos" panie Bush tylko granica musi byc "continuos"!

PS. A "GW" nawet tego nie zauwazyla?




Temat: Wizyta premiera Marka Belki w Zachodniopomorskiem
"Powinniście się modlić, żeby prezydent ratyfikował umowę międzynarodową i
pozwolił na budowę tej drogi. Jak jej nie będzie, możecie zapomnieć o budowie
drogi ekspresowej S3 ze Szczecina do Lubawy, bo od lat słyszę, że biznesowo ona
nie ma sensu. Jeśli S3 zostanie zbudowana, to wyłącznie dlatego, że pojawił się
polityczny argument za jej budową w postaci problemu worka żytawskiego."
Jakoś tak się dziwnie składa, że budową S3 są zainteresowani Szwedzi, Duńczycy,
nawet Niemcy, a pan Premier cały czas słyszy, że nie ma ona sensu. Każdy słyszy
to, co chce słyszeć. Należy przypuszczać, że zapewne władze zainteresowanych
krajów chcą budować S3 z miłości do Polaków albo np. z sympatii do Człowieka
Renesansu, czyli naszego Magazyniera Jurczyka. Innego powodu nie może być. A co
do ekonomicznej opłacalności całego przedsięwzięcia, to wystarczy spojrzeć
trochę na mapę - całej Skandynawii (no może poza Finlandią) znacznie wygodniej i
chyba taniej byłoby korzystać z korytarza transportowego wzdłuż Odry w
transporcie na południe Europy (nie tylko drogowym czy kolejowym, ale również
śródlądowym) niż z planowanej dopiero autostrady A1. Tyle że A1 ma przechodzić
przez Warszawę (bo przecież w Polsce jak w Cesarstwie Rzymskim - wszystkie drogi
MUSZĄ prowadzić do stolycy), a S3 to z perspektywy warszawskich stołków droga
peryferyjna niewarta uwagi i "bez biznesowego sesnu".



Temat: Samochodem do transylwanii
Kilka wrażeń z podróży do Rumunii (5-12.05.2008)
Witam, dla tych którzy jeszcze nie byli w Rumunii, a myślą, żeby tam
pojechać, chciałbym tu zamieścić pościk (może komuś się to przyda,
tak jak mnie pewne informacje z tego forum przydały się ostatnio).
Zarażeni "klimatem Transylwanii", spragnieni przygód i egzotyki,
wybraliśmy się z dziewczyną samochodem (żeby było śmieszniej - 10
letnim tikiem) do Rumunii. Naszym celem był Braszów. Jechaliśmy z
Rzeszowa przez Słowację i Węgry - z noclegiem w Debreczynie, robiąc
przy okazji koło, żeby zahaczyć o Budapeszt. Z oznakowaniem dróg po
stronie słowackiej jest trochę gorzej niż w Polsce, dlatego przed
wszelkimi zwrotami zalecam szczególną uwagę. Uczulam też, żeby nie
brać dziadowskiej mapy - kupiliśmy byle jaki atlas drogowy Europy i
potem trochę nas w błąd wprowadzał, choć tragedii nie było. Winiety
kupowaliśmy tam gdzie trzeba - myślę, że nie ma sensu ryzykować,
zwłaszcza że to wydatek około kilkunastu PLN (na Sł. jak i na
Węgrzech) - mając pecha przy kontroli, można zapłacić dość wysoki
mandat za ich brak. Zakupić je najlepiej tuż po przekroczeniu
granicy danego państwa, bo potem to różnie bywa. W Rumunii
tygodniowa kosztowała 3 euro.




Temat: Europejczycy uważają Izrael i USA za zagrożenie...
Izrael ma prawo do granic z 1949r.
Nareszcie pokazano skutek w świadomości europejskich społeczeństw polityki USA
i Izraela. Niech to da do myślenia prezydentowi i premierowi RP. Prawdą jest że
Palestyńczycy stosują akty terroru. Ale co mają robić. Kiedy siedzą cicho, to
Izrael zagospodarowuje ich ziemi, kradnie ich wlasność i odwleka i przewleka.
Nawet teraz niby zakceptował plan mapy drogowej, ale rozbudowuje nowe osiedla.
Europa i świat miała(ma) moralny dług wobec Żydów ale nie może go spłacać
kosztem narodów arabskich. Izrael ma prawo do granic z 1949r.



Temat: GEORGE THE GREAT AND theDEAD MAN WALKING
WIEKSZOSC AMERYKANOW ZA WOJNA Z IRANEM
Piątek, 27 czerwca 2003

USA gotowe do podjęcia działań wobec Iranu i KRLD
PAP 07:10

Condoleezza Rice
(fot. AFP)

Na ten temat
» Większość Amerykanów za wojną z Iranem
» Iran gotowy do współpracy
» Iran broni swoich elektrowni

» Iran na celowniku?

Stany Zjednoczone gotowe będą same podjąć działania przeciwko Iranowi i Korei
Północnej jeśli kraje Europy nie zechcą współpracować w kwestii powstrzymania
procesu rozwoju broni jądrowej przez Phenian i Teheran - ostrzegła doradczyni
ds.bezpieczeństwa narodowego USA Condoleezza Rice. Rice, składająca obecnie
wizytę w Londynie, wypowiadała się w wywiadzie, udzielonym dziennikowi "Daily
Telegraph". Rozmowę opublikowano w piątkowym numerze gazety.

Doradczyni amerykańskiego prezydenta starała się jednak zminimalizować
ewentualność wojny przeciwko Iranowi, zastrzegając że Waszyngton "nie chce
rozwiązania problemu irańskiej broni masowej zagłady na wzór kampanii w Iraku".
Stany Zjednoczone - podkreśliła Rice - zabiegają o współpracę międzynarodową w
kwestii zagrożenia atomowego ze strony Iranu a przede wszystkim - chcą
doprowadzić do zaaprobowania przez Teheran inspekcji Międzynarodowej Agencji
Energii Atomowej w irańskich zakładach jądrowych.

Condoleezza Rice w czasie weekendu prowadzić ma rozmowy na Bliskim Wschodzie,
których celem jest uratowanie od fiaska najnowszego planu pokojowego -
popieranej przez USA tzw. mapy drogowej. (mag)
więcej w kategorii »




Temat: Iran ostrzega USA
"Jesli znasz historie, to wiesz, ze dzisiejszy Izrael znajduje sie na ziemiach
dawnego Izraela.Zydzi sa u siebie."
Wniosek dosc pochopny.
Wyobraz sobie podobny wniosek w sprawie obecnych granic europejskich.
Mamy wielka wojne w Europie.
Dotyczy to zreszta calego swiata.
Izrael zostal stworzony przez Anglikow 50 lat temu przy okazji dekolonizacji i
jako zadoscuczynienie holocaustu w IIWS, na ziemiach na ktorych zyli zgodnie
zydzi, arabowie i chrzescijanie.
Panstwa arabskie nie uznaly panstwa Izrael, niejednokrotnie stawiajac sobie za
glowny cel unicestwienie Izraela.Stad kilka przegranych przez panstwa arabskie
wojen i zdobycze terytorialne Izraela.
To co nazywasz "Mape Drogowa" to byl dokument, ktory sprawe powrotu
wysiedlonych Palestynczykow po ostatniej wojnie odkladal na pozniej.Zaden
przywodca palestynski , nawet Arafat, nie mogl i nie moze zaakceptowac pokoju
opartego na obecnej sytuacji tak jesli chodzi o granice jak i obozy
wysiedlencow. Nie moze oznacza, ze akceptujac przestanie sie liczyc jako
przywodca palestynski.Dotyczy to w takim samym stopniu obecnie wybranego.



Temat: Spotkanie Abu Mazena z George W.Bushem
Gość portalu: IRAKIJCZYK napisał(a):

> Gość portalu: bartgoly napisał(a):
>
> > mam szczera nadzieje ze pan bush przyczyni sie do pokoju na
> > bliskim wschodzie tak jak pan reagan zapewnil pokoj srodkowej
> > europie, wbrew wszystkim tchorzom, pseudopacyfistom i
> > rozhisteryzowanym przesiaknietym nienawiscia maniakom
> > pozdrawiam wszystkich!
> Pszepraszam bardzo jest przyslowie: nadzieja matka glupich
> mialo byc powstac panstwa palestyniska powstac w roku 2005 tak
> podal bialy dom napciatku proseu mape drogowa a dziesaj ukaze
> sie ze to data nie mozliwa do wokonanie tak powidzial paul i
> jescie mamy uwiezyc takie bajeczki tak jak z bron chymiczne w
> Iraku,czy wolnosc Iraku,a dzisaj mamy kraj okupowany jescie
> masz nadzieje.

>> Nawet gdyby Bush istotnie chcial cokolwiek zrobic dla poprawienia losu
mordowanych codziennie Palestynczykow, to zydzi w polaczeniu z
tzw.'syjonistycznymi chrzescijanami', ktorych to sie oblicza na 45 milionow,
nie zezwola na nic, na co ich ukochany ludobojca Sharon, sie nie zgodzi.




Temat: Spotkanie Abu Mazena z George W.Bushem
Gość portalu: bartgoly napisał(a):

> mam szczera nadzieje ze pan bush przyczyni sie do pokoju na
> bliskim wschodzie tak jak pan reagan zapewnil pokoj srodkowej
> europie, wbrew wszystkim tchorzom, pseudopacyfistom i
> rozhisteryzowanym przesiaknietym nienawiscia maniakom
> pozdrawiam wszystkich!
Pszepraszam bardzo jest przyslowie: nadzieja matka glupich
mialo byc powstac panstwa palestyniska powstac w roku 2005 tak
podal bialy dom napciatku proseu mape drogowa a dziesaj ukaze
sie ze to data nie mozliwa do wokonanie tak powidzial paul i
jescie mamy uwiezyc takie bajeczki tak jak z bron chymiczne w
Iraku,czy wolnosc Iraku,a dzisaj mamy kraj okupowany jescie
masz nadzieje.



Temat: A Gorzowa ani widu...
agis10 napisał:

> W dzisiejszym "Głosie Gorzowa" wydawnictwo Mapy ścienne Beata Piętka,
odpowiada
>
> na krytykę: "Oświadczamy, że mapa Unii Europejskiej opublikowana 4 maja
> przez "Gazetę Lubuską" nie miała na ceu antagonizowania mieszkańców Gorzowa i
> Zielonej Góry. Niezamieszczenie Gorzowa na mapie jest spowodowane tym, iż
mapa
>
> zawiera miejscowości orientacyjne w każdym z przedstawionych państw. Żadnej z
> tych miejscowości nie przypisywaliśmy znaczenia administracyjnego. Gdyby tak
> było, to informacja o tym zamieszczona byłaby w legendzie. Nie są to też
> największe miasta w Polsce. Jest wiele miast większych od Gorzowa, których
> również nie zamieściliśmy na tej mapie np. Gliwice, Zabrze, Bytom, Rybnik,
> Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec, Tychy, Częstochowa, Bielsko Biała, Włocławek,
> Wałbrzych, Elbląg. Mapa opracowana przez wydawnictwo kartograficzne Beata
> Piętka jest tylko mapą informacyjną o Unii Europejskiej. Nie stanowi mapy
> administracyjnej ani też drogowej."
> Tyle wydawnictwo. Co Wy na ten bełkot?...

Glupota!!!
A moze skuteczna odpornosc na wiedze?



Temat: A Gorzowa ani widu...
W dzisiejszym "Głosie Gorzowa" wydawnictwo Mapy ścienne Beata Piętka, odpowiada
na krytykę: "Oświadczamy, że mapa Unii Europejskiej opublikowana 4 maja
przez "Gazetę Lubuską" nie miała na ceu antagonizowania mieszkańców Gorzowa i
Zielonej Góry. Niezamieszczenie Gorzowa na mapie jest spowodowane tym, iż mapa
zawiera miejscowości orientacyjne w każdym z przedstawionych państw. Żadnej z
tych miejscowości nie przypisywaliśmy znaczenia administracyjnego. Gdyby tak
było, to informacja o tym zamieszczona byłaby w legendzie. Nie są to też
największe miasta w Polsce. Jest wiele miast większych od Gorzowa, których
również nie zamieściliśmy na tej mapie np. Gliwice, Zabrze, Bytom, Rybnik,
Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec, Tychy, Częstochowa, Bielsko Biała, Włocławek,
Wałbrzych, Elbląg. Mapa opracowana przez wydawnictwo kartograficzne Beata
Piętka jest tylko mapą informacyjną o Unii Europejskiej. Nie stanowi mapy
administracyjnej ani też drogowej."
Tyle wydawnictwo. Co Wy na ten bełkot?...



Temat: Przydrożne pomniki upamiętniające tragiczne wyp...
I właśnie. Profesor Kopania nie przestraszył się tak, jak ów policjant od
interpretowania działań policji i plecienia dubów smolonych ( nie kojarzyć z
Dubiczami Cerkiewnymi), tylko powiedział, jak człowiek cywilizowany: droga
publiczna nie jest miejscem na takie masowe upamiętnianie zarówno drogich
nieobecnych drobnych pijaczków jak gazowników pelną gębą, nierozważnych
pieszych i nieodżałowanych różnych razdziaw drogowych, którzy powinni prowadzić
hulajnogi po jezdniach nie zabijać siebie i przypadkowych członków
przypadkowego społeczeństwa polskiego, żźeby nie było niedomówień. A Kościołowi
katolickiemu zawsze będzie za mało krzyży, martyrologii, męki i męczeństwa. Z
tego żyje. Jak również z tego , co zaanektuje pod te krzyże. A widok krzyży z
kupkami śmieci na poboczach czyni mnie jeszcze bardziej przygnębionym i to nie
ze względu na krzyże ale owe śmieci przytulające się do owych symboli
męczeństwa w tej porąbanej części Europy pod Białorusią. Ale to Polska właśnie:
od wieków utrapienie Polaków wrażliwych i cywilizowanej Europy, która nawet
kiedyś skreśliła ten żałosny kraik ze swojej mapy. A ten jw to chyba ministrant
od Rydzyka, Lićwinki, Jankowskiego albo kryptokomunista, bo proponuje zamiast
samochodów za te pieniądze sstawianie krzyży przydrożnych.Że księża są
nekrolatrami obok właścicieli zakładów pogrzebowych - to jeszcze rozumiemiem.
Oni z tego żyją. Ale żeby normalny człowiek gustował w pławieniu się w
ssmrodzie palonej steraryny, trupim podmuchu, cieniu krzyży to przecież nie
jest ani zdrowe państwo ani zdrowi obywatele.



Temat: Jazda po austostradach w Europie
Jazda po austostradach w Europie
Być może ten temat był już i w takim przypadku byłbym wdzieczny za wskazanie
wątku.

Interesuje mnie, czy można znaleźć w necie informacje - wskazówki praktyczne
o poruszaniu się po europejskich autostradach. Chodzi mi o specyficzne znaki
drogowe i znaki na mapie, kulturze jazdy, bezpieczeństwie itd. Myślę, że coś
takiego powinno być, ale niestety nie potrafię tego odnaleźć.

Pozdrawiam
Gall



Temat: UE:VIA BALTICA JEDNAK NIE PRZEZ BIAŁYSTOK?
VIA BALTICA:MAPA+WARIANTY=PORÓWNANI E
VIA BALTICA:MAPA+WARIANTY=PORÓWNANI E
bankwatch.zielonasiec.pl/index.php?dzial=dzialalnosc&sub=3
Rząd Polski planuje budowę drogi ekspresowej Via Baltica - stanowiącej część I
pan-europejskiego korytarza transportowego - na objętych ochroną, cennych
obszarach przyrodniczych Podlasia. Przyjęta lokalizacja drogi (Suwałki-Augustów-
Białystok-Warszawa) obejmie swoim bezpośrednim oddziaływaniem:
■ Dolinę Rospudy
■ Rezerwat Krzemianka
■Rezerwat Karczmisko
■Puszczę Augustowską
■Biebrzański Park Narodowy
■Park Krajobrazowy Puszczy Knyszyńskiej
Ponadto poważnie zagrozi migracji wilka, łosia i rysia, co w efekcie wpłynie na
wielkość subpopulacji tych zwierząt. Zagrożone zostaną również ostoje ptaków o
randze międzynarodowej - projektowane obiekty europejskiej sieci obszarów
chronionych Natura 2000.
Poszukując kompromisu pomiędzy ochroną przyrody a inwestycjami drogowymi
organizacje ekologiczne proponują przeprowadzenie drogi Via Baltica zgodnie z
odrzuconym - jak do tej pory - wariantem alternatywnym. Przeprowadzenie trasy
szybkiego ruchu przez Grajewo i Łomżę pozwoli ocalić cenne przyrodniczo
obszary, jak i zaoszczędzić pieniądze podatników (wariant ten jest krótszy o 30
km).




Temat: Łódź może odzyskać S-8
obejrzałem prezentację min. Polaczka i mam taką refleksję, dlaczego Gdańsk ma
EURO 2012 a nie ma połączeń drogowych. Łódź przy skrzyżowaniu A1 i A2 oraz S8
jest idealnym miejscem pod względem komunikacyjnym na organizację EURO 2012
zamast Gdańska co może być argumentem za wariantem północnym. Patrząc na mapę
uważam, że przy tranzycie drogowym z zachodu Europy na Ukrainę Gdańsk jest nie
po drodze. Pozdrawiam



Temat: Autostopem dookoła Europy
Autostop to oczywiście jedna z najlepszych form zwiedzania Europy w
sposób tzw. wolny i niezorganizowany. Ale o wiele bardziej polecam
opcję kolejową z biletem InterRail. Jest dużo większa elastyczność
dzieki temu biletowi, a przede wszystkim możliwość poznania większej
ilości ludzi. Oprócz tego bilet ten zapewnia spokojne podróżowanie po
półwyspie Iberyjskim, co jest bardzo trudne jeśli chodzi o autostop,
tym bardziej, ze wybieracie się w 'dwoje chłopa'. Będąc szczerym,
powiem, że macie małe szanse dotrzeć do Lizbony, nie mówiąc już o
Gibraltarze! Faktem jest tylko to, że nie zobaczycie Milau jadąc
pociągiem. to typowo drogowy most. Jeśli chodzi o ciekawe miejsca, to
z doświadczenia polecam Cascais w portugalii, jakieś 25 km za lizboną
w kierunku cabo da Roca, oczywiście Cabo da Roca dla zasady też warto
zobaczyć. Z InterRailem warto zobaczyć mało znane hiszpańskie Burgos,
w tamtym roku trafiłem tam przypadkowo, w tym roku na pewno tam
wrócę. Tak nawiasem mówiąc to ta trasa zaznaczona na Twojej mapie
dokładnie pokrywa się z naszą ubiegłoroczna koleją, przynajmniej w
pierwszej części, wracalismy troche inaczej. Na odpoczynek polecam
Irun/Hondaribbia, pogranicze Franc./ Hiszp. nad oceanem. Oprócz tego
z interrailem mnozna zwiedzić szwajcarię, np. przejechać się Glacier
Expressem, naprawdę sa nieograniczone możliwości i można to wszystko
zrealizowac w dość niskich kosztach, sam jestem studentem, w tamtym
roku przypadkowo odkryłem tą opcję i w tym roku powtarzam taka
przygodę, po prostu BAJKA.
Pozdrawiam, Rocco.



Temat: S3-wkrótce ruszy budowa?
S3 jak najbardziej potrzebna
Po pierwsze ta droga ma sluzyc przede wszystkim potrzebom krajowym (chocby
dojazd nad morze i pobudzenie terenu przygranicznego). Jest to jedna z glownych
arterii krajowych i tylko dzieki malemu zurbanizowaniu terenow przez ktore
przebiega wypadala wiecznie z planow budowy autostrad (ta historia powtarza sie
od lat 70). Ale moze nawet to lepiej ze bedzie to bezplatna ekspresowka zamiast
platnej autostrady.
Po drugie na Czechy i Niemcy to nie koniec swiata, zreszta jaki bylby sens
jechania przez Polske na S3 jezeli towary ma byc przewieziony z Czech do
Niemiec. Droga S3 bedzie najkrotszym korytarzem z poludnia na polnoc Europy (cos
na ksztalt szlaku solnego tyle ze jeszcze bardziewj na polnoc). Jako taka bedzie
sluzyla do transportu znacznej wiekszosci towarow ze Skandynawi na Balkany i
odwrotnie. Wystarczy spojrzec na mape zeby to sobie uzmyslowic.
Dodatkowy rzut okiem na mape Polski uzmyslawia ze jest to najkrotsze mozliwe
polaczenie przez polske na osi polnoc - poludnie. Kazda inwestycja drogowa w tym
zaniedbanym pod takim wzgledem kraju cieszy. Nie rozumiem wiec co koledze
Jesterowi przeszkadza budowa takiej drogi. Moze wolalby wydac spoleczne3
pieniadze na dofinansownaie np. KRUS'u



Temat: Może Wam sie uda.
W USA firma Mapquest ma podobna oferte, ale nie jest to w postaci jednorazowego
sciagniecia, tylko podajesz trase i odbierasz na komorke zestaw map oraz
instrukcje do jazdy. Nie korzystalem, kasuja 5$/ mies.
Inna propozycja jest portal go2 ktory podaje istrukcje i dystans, ale nie jest
zbyt dokladny. Za to tani :)
Z programow to microsoftowski Mappoint, z rozszerzeniem na palmtopa, ale ze
jest zbyt szczegolowy, na PDA mozna wprowadzic jedynie bardzo ograniczony
obszar.
I GPSy, mam kieszonkowego Garmina za 200$, do tego programy, mapy topograficzne
i drogowe. Sprawdza sie swietnie przy szukaniu jaskin, ale juz w srodku nie
dziala :) W aucie niespecjalnie, gdyz wyswietlacz jest mikroskopijny, i nie
podaje kierunkow, jedynie azymut. Najtanszy GPS ktory podaje gdzie skrecic to
wydatek ok 500$. W Polsce nieprzydatny, nie ma bazy danych (jeszcze?) w Europie
zachodniej jak najbardziej.



Temat: Warszawa: Samochód uderzył w przystanek, cztery...
Gdzie dwuch tam i...A wiec zglaszam sie na trzeciego. Czy obaj panowie
jezdzicie wystarczajaco duzo po Europie? Ja tak i sadze, ze Szwecja i Polska sa
wspanialymi przykladami na przesadne ograniczanie predkosci, chociaz w Szwecji
wynika to z pewnej "filozofii ruchu drogowego", a w Polsce w duzej mierze z
niekompetencji i braku wyobrazni decydentow, czesto jak sadze wlasnie
urzedasow. W Szwecji mozesz sobie zreszta zamowic przez komorke usluge na
ostrzeganie przed niezwykle zreszta rzadkimi patrolami policji na twojej
trasie, a z kolei spray do tablic rejestracyjnych odbijajacy swiatlo fleszy
kamer do pomiaru predkosci jest rodem z USA, gdzie wiele miast czerpie spore
zyski z lamania ograniczen predkosci. Zreszta i w Polsce mozesz go kupic, a
takze mapy z lokalizacja kamer.



Temat: Rosyjska nawigacja satelitarna kontra GPS
Rząd? A gdzie prywatni inwestorzy? Toż to dopiero byłby wstyd i śmiech w całej
Europie, gdyby takie rzeczy musiały robić w Polsce agencje rządowe! Jeśli to
jest biznes, niech prywatne firmy korzystają, a jeśli do tego trzeba dopłacać,
to nie zgadzam się, żeby płacił rząd z moich podatków! A tak bardziej serio -
widzę, że dawno w Polsce nie byłeś i przesiąkłeś niemieckimi stereotypami: w
Polsce są dostępne świetne mapy do nawigacji drogowej, zawierające setki
tysięcy obiektów, przyzwoitą bazę kartograficzną i dobre narzędzia nawigacyjne.
Wystarczy wychylić nosa z niemieckiego zaścianka ...



Temat: Szczecin straci na rzecz niemieckich portów
Nie tylko straci Szczecin, ale i polska gospodarka. Wystarczy spojrzeć na mapę
i zauważyć, że w zach. Polsce brak połączeń drogowych kolejowych i wodnych pn. -
pd. Przez 15 lat nie tylko, że nie modernizowano lini kolejowych, ani nie
budowano autostrad, ale nie tworzono wizji rozwoju infrastruktury
komunikacyjnej wykorzystującej nasze położenie w Europie. W ten sposób sznsą
rozwoju Szczecina będzie włączenie go w niemiecką sieć komunikacyjną. A za
tydzień mamy 59 rocznicę zakończenia wojny, w wyniku której dostaliśmy te
tereny. I co z tego?



Temat: Superszybka kolej w Polsce?
Ten projekt jest konieczna inwestycją komunikacyjnej Polski. Sąsiednie kraje
już od 25 lat eksploatują tak szybkie pociągi.
Aby całkowicie nie zablokować systemu komunikacyjnego Polski, nalezy duże
pieniadzę ze wsparciem UE, inwestować w budowę dróg dla transportu
indywidualnego i w budowę szybkiej kolei dla transportu masowego.
Nadrzędnością tego projektu winno być stworzenie szybkiego systemu
komunikacyjnego wewnątrz Polski z wyjściami do sasiadow, a nie odwrotnie.
Proponowany układ zapewnia doskonały dojazd do stolicy ale Niemiec.
Odwróciwszy kolejność inwestycji, należy dołożyć do tego połączenie Gdańsk -
Łódż przez Bydgoszcz, Toruń, oraz Łódż - Kraków przez Częstochowę, Katowice, i
Wrocław - Katowice. Proponuję aby na znacznych odcinkach te nowe linie biegły
rownolegle do budowanych autostrad, to znacznie obniży koszty budowy.
Z punktu interesu ekonomicznego jest pilna potrzeba budowania w Polsce
szybkich dróg w tym autostrad, ale również szybkich kolei, nie zapominając o
gruntownej modernizacji pozostałych szlaków drogowych i kolejowych. W
przeciwnym razie pogłębiać się będzie przepaść infrastruktury komunikacyjnej co
doprowadzi do utrwalenia wybielonej plamy na mapie Srodkowej Europy.
Aby to zrealizować uprzednio należy z PKP wyrzucić postkomunistyczną
skorumpowaną sitwę związkową i chłopską jaka się tam zagnieździła, bo to
gwarantuje nam jeszcze większe bezrobocie i biedę.
Znajacy strukturę warszawskiej kolei.



Temat: S8 ważna dla wojska i uczonych
wy wszyscy posługujecie się jakimis beznadziejnymi opiniami naukowców, którzy
tak na prawdę są denni z zagadnienia transportu drogowego w łódzkiem,
wdepnęliście w co nieco i teraz brniecie z tym dalej. No przecież kto ma mapę,
ten widzi, że pod wzgledem komunikacji krajowej i europejskiej znacznie większe
znaczenie ma węzeł piotrkowski niż sama Łódź i Sieradz. I dlatego to Piotrków
sto razy bardziej nadaje się na centrum logistyczne... niec tego nie zmieni.
Przez Łódż przebiega tylko jedna ważna krajówka -1 - z Gdańska do Katowic i coś
trzeba zrobić żeby zaczęła omijać Łódź, bo nikomu jej aktualny przebieg nie jest
potrzebny, a szczególnie Łodzi, któa już zaczyna się dusić. Pozostałe drogi
wyjazdowe z Łodzi mają zupełnie lokalny charakter dla województwa Łódzkiego,
nawet jeśli mają oznaczenie drogi krajowej ( Łowicz - Sieradz) Przez wężeł
piotrkowski przebiegają trzy trasy krajowe i europejskie -1-, -8- i -12-, i tak
już zostanie... Stwarzacie problemy pozorne, medlicie ludziom oczy budową s8
przez sieradzkie, widzac w niej zbawienie dla miasta, podczas gdy ma to wymiar
marginalny a są ważniejsze problemy i od niech odwracanie uwagę...



Temat: NIE DLA AUTOSTRADY PRZEZ URSYNÓW !!!!!!!!!!!!!!!
Prosze bardzo, dwieście ileś postów, miałeś okazje pokazac swoje powalające
argumenty. Jakośc czegoś takiego nie było. Za to spisków zwiazanych z janem-w,
urban legend itd. wytropiłeś pełno.

Bardzo mi przykro ale obiektywnie patrząc przeciwnicy autostrady poważnych
argumentów - to znaczy pozwalających rozwiązać problem z korzyścią dla
wszystkich - nie przedstawili.

Kiedy pisze się że trzeba rozwijać zrówno transport zbiorowy i sieć drogową, to
od razu wjeżdżają frustraci i przyczepiają się jakby człowiek napisał tylko o
tym drugim. Kiedy piszę że w Monachium i Berlinie są autostrady to słyszę że nie
ma (buhahaha). Przebogata w treści merytoryczne wypowiedź rozpoczynająca wątek:
"nie dla autostrady przez Ursynów" mówi sama dla siebie.

Ja rozmawiam bardzo chętnie, ale za pomocą argumentów i nie chce mi sie
udowadniać, że w np. najlepszym do mieszkania mieście Europy - Monachium
autostrady dochodzą do centrum. Jak ktoś nie był i nie wierzy to niech sobie
kupi w empiku mapę. Ale póki co niech sie nie wymądrza.

Tak jak się odgrażaliście załóżcie sobie własne forum, dajcie mu jakać nośną
nazwę, np. "w poszukiwaniu zgubionego mózgu" i sobie "dyskutujcie".



Temat: Samochodem do Unii... i z powrotem
Brak zaintereswania...ale ja jeszcze o drogach (nie autostradach):
Uwaga na wstępie : zapomniałem uprzedzić, że wszystkie umieszczone tu
obserwację i mądrzenia się wynikają z własnych obserwacji dróg tylko w :
Hiszpanii, Portugalii, Andorze, Francji, Belgii, Holandii, Włoch, Austrii (i
Szwajcarii, Czechach - póki co nie unijnych).
Otóż we wspomnianych krajach nie dróg złych; jeżeli jest na mapie to jest bez
zastrzeżeń przejezdna. Wyjątki (coraz rzadsze): zdarzają się marne odcinki
bardzo pobocznych dróg we Włoszech i Portugalii. W Niemczech w pobliżu granicy
francuskiej (w kierunku na Miluzę) jest (w każdym razie był jeszcze dwa lata
temu) odcinek autostrady typu naszej A4 za Wrocławiem ("najdłuższa drabina
Europy"), ale wszystkie spoiny płyt były dokładnie wyrównane asfaltem. Z
niepokojem kiedyś zobaczyłem we Francji ostrzeżenie przed uszkodzoną
nawierzchnią: okazało się, że znaczy to że na tym odcinku są idealnie równe
łaty asfaltowe. I jak wspominałem wzdłuż każdej płatnej autostrady biegnie
droga bezpłatna: we Francji i Hiszpanii są to wspaniałe szosy, porównywalne
niekiedy z biegnącą obok autostradą.
Chciałem jeszcze o znakach drogowych, drogowskazach, wypadkach ale przy braku
zainteresowania dam sobie spokój. Cześć.



Temat: Dlaczego Polska nie ma dróg?
Jak cie nie interesuja inne kraje, to niedobrze. Bo jak inaczej mierzyc np
stopien rozwoju, jak nie porownujac sie z innymi?

A co do jakosci autostrad i licytacji, to nie licytacja. Po prostu nasza siec
drogowa jest w powijakach. Liczby to tylko potwierdzaja.

Nie zaprzeczam faktom, wiem, ze obwodnica Wawy jest w budowie. Jednak wciaz NIE
JEST WYBUDOWANA. Przypominam, ze mamy rok 2009. Zalosne. I to jest fakt, ktoremu
starasz sie zaprzeczyc. Stolica 38 milionowego kraju w Europie (wschodniej czy
centralnej, jak wolisz) nie ma obwodnicy. Smiech na sali. A przez grzecznosc nie
wspomne o metrze, ktorego mape umiescic mozna na dlugopisie.




Temat: Dlaczego nie wybierac Dombrowicza?
9. Brak przygotowania inwestycji strategicznych, w czasie, kiedy można zdobyć
wielkie środki finnasowe z Unii Europejskiej. To jest wręcz skandalem.
Popatrzmy:

-K.D zrealizował z opóźnieniem przygotowaną przez Jasiakiewicza przebudowę
mostu Pomorskiego (już są koleiny)

-przez 4 lata nie ruszył trasy W-Z, podczas gdy jego poprzednik co roku budował
kilometrowy odcinek ulicy. Wskutek skandalicznych zaniedbań, nie złożył wniosku
w 2004 r. Inwestycja jest opóźniona o 2 lata, droższa i otrzymała
dofinansowanie niższe niż zakładano. Z powodu zagrożenia, przebieg inwestycji
nadzoruje marszałek i wojewoda.

-nie przygotował dokumentacji pod tramwaj do Fordonu, mimo, że od wielu lat
jest wpisana w strategię rozwoju Bydgoszczy. Zamiast działać, dywagował, czy
tramwaj jest potrzebny. W 2005 r. stwierdził nawet, że "tory na Fordońskiej
prowadzą donikąd" i lepiej je zlikwidować !

-przebudowa ronda bernardyńskiego i tramwaj na Kujawskiej nie przeszła jeszcze
etapu uzgodnień, nie mówiąc o wykupach gruntu, projektach technicznych itp
Kilka miesięcy zostało na wykonanie tytanicznej pracy

-Węzeł Wschodni - nie ma nawet koncepcji

-mosty na Ogińskiego, Granicznej, przebudowa otoczenia dworca PKP - są tylko
kreski na mapie, żadnych dokumentów, uzgodnień ani koncepcji

Wniosek:
U schyłku kadencji K.D. nie ma ani jednej przygotowanej inwestycji pod złożenie
wniosku do UE wiosną 2007 r.
W maju 2007 r. Toruń, Włocławek, Świecie złożą po kilka dużych wniosków o
dofinansowanie strategicznych inwestycji drogowych. Zapowiada się,że Bydgoszcz
jak zwykle żadnego.




Temat: egzamin
witam, rok temu zdawałam egzamin w Białymstoku, zdałam bardzo dobrze, radzę
posiedzieć nad dobrą mapą Polski i Europy, prześledzić różne trasy, znać
oznaczenia drogowe i znane atrakcje turystyczne poszczególnych miast i regionów
turystycznych, no i czytać Kruczka (ja przeczytałam całość 2 razy a niektóre
fragmenty po 5 razy). Robiłam kurs w Nowatorze, dyktowali nam to, co było
potrzebne na egzamin, szczególnie z prawa.



Temat: VIA BALTICA JEDNAK PRZEZ ŁOMŻĘ NIE BIAŁYSTOK?
VIA BALTICA-MAPA+WARIANTY=PORÓWNANI E
bankwatch.zielonasiec.pl/index.php?dzial=dzialalnosc&sub=3
Rząd Polski planuje budowę drogi ekspresowej Via Baltica - stanowiącej część I
pan-europejskiego korytarza transportowego - na objętych ochroną, cennych
obszarach przyrodniczych Podlasia. Przyjęta lokalizacja drogi (Suwałki-Augustów-
Białystok-Warszawa) obejmie swoim bezpośrednim oddziaływaniem:
■ Dolinę Rospudy
■ Rezerwat Krzemianka
■Rezerwat Karczmisko
■Puszczę Augustowską
■Biebrzański Park Narodowy
■Park Krajobrazowy Puszczy Knyszyńskiej
Ponadto poważnie zagrozi migracji wilka, łosia i rysia, co w efekcie wpłynie na
wielkość subpopulacji tych zwierząt. Zagrożone zostaną również ostoje ptaków o
randze międzynarodowej - projektowane obiekty europejskiej sieci obszarów
chronionych Natura 2000.
Poszukując kompromisu pomiędzy ochroną przyrody a inwestycjami drogowymi
organizacje ekologiczne proponują przeprowadzenie drogi Via Baltica zgodnie z
odrzuconym - jak do tej pory - wariantem alternatywnym. Przeprowadzenie trasy
szybkiego ruchu przez Grajewo i Łomżę pozwoli ocalić cenne przyrodniczo
obszary, jak i zaoszczędzić pieniądze podatników (wariant ten jest krótszy o 30
km).




Temat: AUTOSTRADA NA LUBELSZCZYZNIE - CZY REALNA?
Nalezy jeszcze sie spytac, co rozumiemy poprzez pojecie "autostrada". Na dobra
sprawe dla Niemcow, czy Francuzow A4, czy A2 to prostu dobra droga, gdzie mozna
szybciej pojechac. Dla nich autostrada ma 6 pasow w jedna strone, zero
kolizyjnosci i piekne, przejrzyste oznakowania. Jechalem ostatnio A1 - Lodz -
Piotrkow Trybunalski i nie widze roznicy pomiedzy nia, a obwodnica Piask.
Dodatkowo niedawno dorwalem jeden z najnowszych atlasow drogowych Polski i co
ciekawe trasa Lublin - Piaski byla zaznaczona jako AUTOSTRADA. Bo wlasnie ta
trasa spelnia takie wymogi, nie mozna jej jednak tak oznaczyc, poniewaz biegnie
ona przez tereny zabudowane, jest ograniczenie do 50 i nie ma bezkolizyjnych
skrzyzowan. Lecz zaloze sie, ze gdyby rownolegle do niej leciala droga dla
lokalnych mieszkancow, to glowna trasa Lublin - Piaski w kazdej mapie bylaby
zaznaczona jako AUTOSTRADA - oczywiscie bezplatna jako, ze jest to za krotki
odcinek, by za niego placic, podobnie jak Łódź - Piotrków Trybunalski. Mysle,
ze to jest do zrealizowania i to dosyc niedlugo, nalezy sie jeszcze spytac - w
ktora strone chcemy miec lepszy dojazd - do Unii Europejskiej czy na Ukraine.



Temat: Stłuczki przez fatalne oznakowanie nowego odcin...
Oznakowanie dróg w Polsce, a szczególnie na Mazowszu woła o pomstę do nieba. Warszawa wiedzie tutaj prym. Dlaczego w innych krajach można przejechac trasę mając tylko drogowy atlas Europy? Nawet w tej pogardzanej przez Polakow Rumunii oznakowanie jest lepsze. Jadąc przez Węgry niepotrzebna jest nawet mapa: w miastach tablice stoją przed skrzźowaniami, a na jezdni wymalowany jest numer drogi.
Tak to jest, jak oznakowanie dróg konsultuje się z lekarzem. Te jego "kompetencje" wynikaja chyba z codziennego przewożenia czterech liter z Płocka do Warszawy i z powrotem. Szkoda tylko, że sam nie siedzi za kierownicą tylko wozi go kierowca.



Temat: Wolna Palestyna?
Wolna Palestyna?
Izrael żąda ponad stu poprawek do planu pokojowego

(PAP) 20-02-2003, ostatnia aktualizacja 20-02-2003 11:54

20.2.Jerozolima (PAP/AFP,AP) - Rząd Izraela domaga się wprowadzenia ponad stu
poprawek do tzw. mapy drogowej - bliskowschodniego planu pokojowego,
opracowanego przez tzw

kwartet madrycki

Mianem kwartetu określa się mediatorów z USA, Unii Europejskiej, ONZ i Rosji,
którzy w zeszłym roku przedstawili "mapę" - propozycje uregulowania konfliktu
izraelsko-palestyńskiego, zakładające m.in. powstanie niepodległej Palestyny
do 2005 roku

Plany te zostały "wstępnie" zaaprobowane przez Ariela Szarona, który jednak
już w ubiegłym roku zastrzegał sobie możliwość zmian niektórych ustaleń

Izraelski dziennik "Haarec" w czwartkowym wydaniu pisze o ponad stu
poprawkach, jakich żąda Izrael

Gazeta powołuje się na koła rządowe, twierdząc, że jedną z takich zmian
miałaby być data powstania palestyńskiego państwa. Premier Ariel Szaron
uważa, iż tak krótki okres przygotowawczy byłby nierealny. Izrael chce także
gwarancji, że strona palestyńska nie będzie żądać powrotu do domów uchodźców
palestyńskich. Izrael domaga się także zmiany palestyńskiego kierownictwa,
wykluczając jakiekolwiek rokowania z Jaserem Arafatem. Gazeta nie ujawnia,
czego dotyczą dalsze zastrzeżenia izraelskie

Opracowana przez mediatorów "mapa drogowa" zakłada uregulowanie sporu
izraelsko-palestyńskiego w trzech etapach. Po pierwsze, po zawarciu
zawieszenia broni i powstrzymaniu fali przemocy i terroru, miałaby zostać
przeprowadzona reforma palestyńskiej administracji. Po drugie, Izrael w końcu
2003 roku miałby uznać państwo palestyńskie w tymczasowych granicach. Trzeci
etap to konkretne negocjacje na temat niezależnej państwowości palestyńskiej,
zakończone proklamowaniem Palestyny w 2005 r.(PAP) hb/kan/bug/ 1038,1533




Temat: Wolna Palestyna?
Gość portalu: +++IGNORANT napisał(a):

> Izrael żąda ponad stu poprawek do planu pokojowego
>
>
> (PAP) 20-02-2003, ostatnia aktualizacja 20-02-2003 11:54
>
> 20.2.Jerozolima (PAP/AFP,AP) - Rząd Izraela domaga się wprowadzenia ponad stu
> poprawek do tzw. mapy drogowej - bliskowschodniego planu pokojowego,
> opracowanego przez tzw
>
> kwartet madrycki
>
> Mianem kwartetu określa się mediatorów z USA, Unii Europejskiej, ONZ i Rosji,
> którzy w zeszłym roku przedstawili "mapę" - propozycje uregulowania konfliktu
> izraelsko-palestyńskiego, zakładające m.in. powstanie niepodległej Palestyny
> do 2005 roku
>
> Plany te zostały "wstępnie" zaaprobowane przez Ariela Szarona, który jednak
> już w ubiegłym roku zastrzegał sobie możliwość zmian niektórych ustaleń
>
> Izraelski dziennik "Haarec" w czwartkowym wydaniu pisze o ponad stu
> poprawkach, jakich żąda Izrael
>
> Gazeta powołuje się na koła rządowe, twierdząc, że jedną z takich zmian
> miałaby być data powstania palestyńskiego państwa. Premier Ariel Szaron
> uważa, iż tak krótki okres przygotowawczy byłby nierealny. Izrael chce także
> gwarancji, że strona palestyńska nie będzie żądać powrotu do domów uchodźców
> palestyńskich. Izrael domaga się także zmiany palestyńskiego kierownictwa,
> wykluczając jakiekolwiek rokowania z Jaserem Arafatem. Gazeta nie ujawnia,
> czego dotyczą dalsze zastrzeżenia izraelskie
>

Ciekawe te zadania.Nie chca powrotu Palestynczykow a ciekawe, czy zwroca im za
mienie,ktore pozostawili?Ciekawe czy dadza im jakies odszkodowania.Jak na razie
to sa winni kupe szmalu za clo i za podatki.

> Opracowana przez mediatorów "mapa drogowa" zakłada uregulowanie sporu
> izraelsko-palestyńskiego w trzech etapach. Po pierwsze, po zawarciu
> zawieszenia broni i powstrzymaniu fali przemocy i terroru, miałaby zostać
> przeprowadzona reforma palestyńskiej administracji. Po drugie, Izrael w końcu
> 2003 roku miałby uznać państwo palestyńskie w tymczasowych granicach. Trzeci
> etap to konkretne negocjacje na temat niezależnej państwowości palestyńskiej,
> zakończone proklamowaniem Palestyny w 2005 r.(PAP) hb/kan/bug/ 1038,1533
>




Temat: Iran ostrzega USA
Masz racje w jednym, pisz na temat. Negujesz historię ?! Co ma piernik do wiatraka, czyli na sprawę pomiędzy Żydami a Arabami nakładasz Europę i II wojnę światową. Pisałem wyraźnie, że na ziemiach spornych pomiędzy izraelem i Arabami palestyńskimi było historyczne kólestwo Izraela. Sprzeczanie sie o fakty jest absurdemi i nie rozwiązuje problemu. Izrael czyli Żydzi mają prawo do tych ziem, oni byli przed Arabami i nigdy stąd nie wyjechali. Zakwestionujesz ?! Umówmy się, że piszemy prawdę, czyli, że nie Anglicy stworzyli Izrael, dałbys sobie luz z tym stwierdzeniem... Tak po prostu nie było. Poczytaj o tym. Angole popełnili raczej grzech zaniedbania, inercji i zwyczajnie dając wcześniej słowo Arabom nie chcieli jednocześnie byc przeciwko Żydom... W efekcie mamy co mamy.
Jerozolima dla Izraela jest ważna jako stolica, dla Arabów już nie, jakiekolwiek pitolenie arbaskie na ten temat jest bezcelowe. Histori nie można oszukać. Wzgórze świątynne jest ważne dla Izraela, dla Żydów, dla Chrześcijan i także dla Arabów. Ale ustalmy jedno, na wzgórzu tym najpierw były świątynie Dawida i Salomona a Arabowie na ich miejscu postawili sowje. Tak więc niech nie kłamią, że zawsze tam stały i że tylko oni mają jakieś prawa. Nie mają, nie są jedyni. Cały problem polega na tym, że kiedyś Arabaowie uwierzyli, że istnieje naród palestyński (zabawna kwestia). Czy mamy naród egipski, joradński, syryjski, iracki ?! Nie, mamy do czynienia z państwami o tych nazwach, któe zamieszkują Arabowie. Stąd rodzą się kolejne problemy.

"Mapa drogowa" cóż, oczywiście, problem polega na tym, że Arabowie palestyńscy chca wrócić, ale dlaczego ?! To nie Izrael był agresorem i to Arabowie chcieli Żydów wyrżnąć i nie dać im praw do ziemi. Arabowie ponieśli konsekwencje swej ekspansywnej polityki. Nie jest możliwy powrót Arabów palestyńskich, zachwieje to równowage sił w regionie i pdowazy bezpieczeństwo Izraela, tylko idiota tego nie przyjmuje do wiadomości, albo taki, który z premedytacją trzymając sie przy tym żądaniu, niszczy potencjalny pokój. Czy Arabowie palestyńscy są zdolni stworzyc państwo ?! Wątpie, nie panuja nad tym co mają a dac im więcej to jeszcze większa groza. Zreszta sprawa jest prosta, albo układ na podstawie "Mapy Drogowej" albo z palestyńskiej państwowości nici. Alternatywy brak.



Temat: Francuskie demony
Organizacja Narodów Zjednoczonych jest bezsilna wobec działań Izraela, który
nadal burzy palestyńskie domy - oświadczył sekretarz generalny ONZ, Kofi Annan,
który wielokrotnie potępiał te działania jako "łamanie prawa międzynarodowego".

Annan podczas konferencji prasowej w Nowym Jorku podkreślił, że po to, aby
położyć kres burzeniu palestyńskich domów należałby działać, mieć wolę działania
i przezwyciężyć rozbieżności. Tymczasem nie widzę nikogo w społeczności
międzynarodowej, kto byłby gotów to zrobić - dodał sekretarz generalny.

"Nie mogę nic zrobić", ponieważ "nie mam ani wojska, ani środków" - tłumaczył
Kofi Annan naciskany przez dziennikarzy. Jedyną możliwość, jeśli chodzi o
odegranie przez ONZ roli w powstrzymaniu Izraela przed kontynuowaniem wyburzeń
palestyńskich domów, widzi on w pracy bliskowschodniego "kwartetu madryckiego" z
udziałem USA, ONZ, Unii Europejskiej i Rosji.

Sekretarz generalny powiedział dziennikarzom: Kwartet koncentruje się teraz na
sprawie wycofania się Izraelczyków ze Strefy Gazy. Annan oczekuje, że będzie się
to odbywało zgodnie z pokojową "mapą drogową", co oznacza, że wycofanie będzie
całkowite i że w ślad za nim pójdą podobne kroki na Zachodnim Brzegu.

Podkreśliliśmy - powiedział sekretarz generalny ONZ - że jeśli wszystko będzie
urzeczywistniane w kontekście 'mapy drogowej', ożywienie procesu pokojowego
stanie się możliwe. Wspólnota międzynarodowa będzie wówczas przygotowana do
współpracy ze stronami w celu uniknięcia sytuacji, w której wycofanie mogłoby
doprowadzić do większego jeszcze chaosu.

Jako inną wspólną inicjatywę kwartetu Kofi Annan wskazał wysiłki podejmowane
przez Egipt i Jordanię, jedyne dwa kraje arabskie, które podpisały pokój z
Izraelem i które chcą dopomóc Palestyńczykom w wyszkoleniu ich sił bezpieczeństwa.

Agencja ONZ do spraw Uchodźców Palestyńskich (UNRWA) i inne organizacje
humanitarne - powiedział Annan - "robią co w ich mocy, aby pomóc
Palestyńczykom", ale również one mają niewielki wpływ na bieg wydarzeń.



Temat: S8 Nowe pomysły fatalne dla Łodzi ???
Co się ma zwrócić mat25 ? Koszt drogi :-)). ale numer pozwól że powiem ci co
każdy kierowca wie w tym kraju. Że płaci na płatnej autostradzie podwójnie.
Pierwszy raz w paliwie jest wliczony podatek drogowy od każdego litra a drugi
raz przy bramce :-)). Wiesz jakie są rocznie dochody państwa z tytułu podatku
drogowego :-)). znacznie większe niż sie buduje autostrad. A oprócz tego
dostajemy z unii na autostrady :-)). To pytam sie komu mają sie zwrócić te drogi?
Wszystkie drogi w Polsce powinny być za darmo. śmiać mi sie chciało jak czytałem
ile będzie kosztowała droga wybudowana przez państwo a ile przez prywatną firmę
i wreszcie pokapowali sie chyba w GDDKiA musiała być już duża różnica w zerach.

Co do szlaku Berlin-Moskwa to spójrz na mapę europy. Bo ja jak patrze to widzie
że wszystkie autostrady prowadzą w Polsce do ... Berlina. Przez chwilę
zastanawiałem się czy GDDKiA pracuje dla Berlina czy dla Warszawy. Jak chcesz
znać moje zdanie wszystkie inwestycje drogowe powinny zostać teraz zablokowane i
wszystko co ma 4 koła i służy do budowy drogi powinno być rzucone na trasę A1 bo
polskie porty się duszą a zaczyna sie kręcić tranzyt np. Chevrolety dla warszawy
czy na Ukrainę. Tylko czy Berlin na to pozwoli :-)).

Wracając do drogi S8 zawsze szła przez Bełchatów i Piotrków, to Łódź prawem
silnego ją zabrała i teraz płacze że jej zabierają. Nigdzie nie zobaczyłem
kosztorysów dwóch koncepcji dlaczego sie tak boicie je pokazać ? Dlaczego boicie
się powiedzieć ile będzie kosztowało przeprowadzenie drogi przez pradolinę.
Odpowiedz jest trywialna bo to będzie znacznie więcej kosztowało.
Dla ciebie link do S8 takich jaj to ja nigdy nie widziałem :-))
pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:PL_droga_ekspresowa_S8.svg
Pozdrawiam
trzeba powiedzieć mieszkańcom Srocka aby sprzedawali swoje domy. Bo niedługo
będą sie nadawały do rozbiórki jak ruch z Wrocławia puszczą. A co sie przejmować
jest Polska A i B.



Temat: wujku,pomoz :))))
wujku,pomoz :))))
ciekawostka jest ze nasz maly Prodi stwierdzil ze "jest zle bo USA nie
wywieraja presji"

ja nie mam pojecia w takim razie gdzie ja zyje - mam wrazenie ze
europejczycy stali sie juz zwyklymi ciotami... ;))))

dlaczego pan Prodi nie zrobi nic zeby UE wywarla jakas presje na cokolwiek???

az sie rzygac chce jak sie czyta taki belkot,ameryka ma zrobic to,ameryka m
zrobic tamto,to zle,tamto tez mogli lepiej a te barany siedza w swoich
biurach,brzuchy im rosna,jak pod bokiem zacznie sie jakis konflikt vide
jugoslawia to nie maja pojecia co zrobic i jeszcze gadaja...

naprawde-w swojej historii europa nie byla jeszcze nigdy
bardziej "ciotowata" niz teraz...

niedobrze sie robi...

jakby nie bylo USA to chyba na swiecie panowalby totalny chaos..

Świat
PAP, MD /2003-10-12 14:21:00

Prodi: Sytuacja w Iraku pogarsza się

Sytuacja w Iraku pogarsza się, nie widać też "światła" dla Bliskiego
Wschodu - powiedział w niedzielę przewodniczący Komisji Europejskiej Romano
Prodi, przebywający z wizytą w Kairze.

R E K L A M A czytaj dalej

"Podzielamy głęboki pesymizm co do ewolucji sytuacji" na Bliskim Wschodzie -
oświadczył Prodi po rozmowie z pzezydentem Egiptu Hosni Munarakiem. "W
najbliższej przyszłości nie widać żadnego światła w kwestii palestyńskiej" -
zaznaczył, dodając, że "jest mapa drogowa, ale nie ma środków by ją
stosować".

Do pesymizmu, jego zdaniem, skłania fakt, że Stany Zjednoczone nie wywierają
presji na strony bliskowschodnie, by realizowały plan pokojowy, przygotowany
przez Kwartet Madrycki (USA, ONZ, UE i Rosja).




Temat: A4 a polska racja stanu
Gość portalu: WuWu napisał(a):

> Na wstepie pragnę zaznaczyć, że nie jestem wyznawcą spiskowej teorii dziejów
> a na forum Komunikacja piszę po raz pierwszy, więc jeśli się po kimś
> powtarzam, to wybaczcie.
>
> Ostatnio przyjrzałem się samochodowej mapie Europy i okazuje się, ze jeśli
> wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w 2006 r. z Wrocławia do Berlina
> bedziemy się mogli dostać nawet w ciągu 3 godzin, a do Warszawy - bez
> komentarza.
> czwarte pod względem wielkości miasto w kraju o niemieckiej przeszłości
> będzie o wiele lepiej skomunikowane ze stolicą Niemiec niż z własną.
> Ponadto zastanawia mnie także, że taka sytuacja nie przeszkadza innym. Czy
> władze Gdańska, Szczecina a przede wszystkim rząd zauważyły, że w ten sposób
> południowa Polska, a w niedalekiej przyszłości także zachodnia Ukraina uzyska
> bezpośrednie połączenie autostradowe z portami morskimi w Rostoku i Hamburgu,
> a nie będzie posiadać takowego z naszymi portami? Wobec zniesienia ceł i
> granic (dla Polski) nasze porty pozostają bez szans. Budujemy za pieniądze UE
> (chyba m.in. z Funduszu Spójności - nie jestem pewien), ale jeśli tak, to
> Niemcom, którzy do kasy Unii dają najwięcej chcą także jak najwięcej na tym
> skorzystać i "spajają" swoje porty z ich potencjalnym zapleczem.

To naprawde nie jest wina Niemców, że polskim wladzom nie zalezy na drogach takich jak A3 i A8 (a nawet A1) ktróe połaczylyby z naszymi portami nie tylko Wrocław ale i Prage np. Moznaby tu wietrzyc jakies spiski, ale niestety nasi decydenci wykazuja sie podobną indolencją takze w zupelnie 'lokalnych' kwestiach drogowych, gdzie Niemcy nie maja zadnego interesu:) Wiec nie ma sie co martwic, to nie zdrada, to jeno głupota;)

A4...:) 3 godz do berlina (i 8 godz do Alzacji) to rzecz nie do pogardzenia. I jak już jestes we Francji to do Paryża jedzie się (via Metz) także przez... A4;) Z Warszawą zaś bedę się komunikował dopiero gdy chłopaki stamtąd skomunikują się sami ze sobą; a nie zanosi sie na razie:)




Temat: Otwieram nowy watek
Gość portalu: Tomek44 napisał(a):

> Nie bardzo moge sie z toba zgodzic co do porozumienia genewskiego. Sam
program
> mi odpowiada, ale sposob w jaki zostal przeprowadzony jest zwyklym dranstwem,
> szkodliwym i nieuczciwym.
> Ci ludzie bardzo sobie zaszkodzili w tutejszej opinii publicznej. Wyobraz
> sobie, ze w twoim kraju, jakas grupa dziala poza plecami i robi porozumienia
> miedzynarodowe. Na dodatek to jest grupa nie zwiazana z rzadem i nie
popierana
> przez ogol spoleczenstwa. Czyli nawet nie mozna ich nazwac "Solidarnoscia",
> ktora popierali ( po cichu), niemal wszyscy Polacy.
> Genewa, to prawie to samo co Mapa drogowa Amerykanow, tylko, ze to
> porozumienie robi legalny rzad, a nie anarchisci, ktorzy chca za wszelka cene
> dokopac wladzy i przejac ster rzadu.
> Ja osobiscie, choc jest wsrod tej grupy kilku, ktorych kiedys cenilem,
napewno
> glosowac na nich nie bede. W moich oczach sa zerem.
> Jestem wielkim patriota Izraela i wielkim zwolennikiem pokoju.
> Nie jestem prawicowym fanatykiem i daleko mi tez do lewicy. Dzialam w parii
> centralnej, ktorej program mi najbardziej odpowiada.
> Co do Polakow nienawidzacych Zydow, to lekko delikatnie mowiac przesadzilas.
> Zydzi tak jak i Polacy dziela sie na dobrych i zlych. Wszystko zalezy na kogo
> trafisz. Nie mozna oceniac czlowieka w.g jego rasy, tylko w.g tego co soba
> reprezentuje. Filosemici tez mi nie imponuja. Lubie ludzi, ktorzy traktuja
> mnie normalnie, ani lepiej, ani gorzej.
Tomku mam dzis malo czasu ale jezeli chcesz naprawde pogadac, bez bluzgow, na
spokojnie , to ja moge.
Oczywiscie, ze mozesz miec takie zdanie a nie inne.
Historia zna wiele przypadkow, ze wlasnie te dzialania i rozmowy zakulisowe
daly duzo wiecej niz rozmowy oficjalne.
I nie zapominaj , ze cel uswieca srodki.
Pisalam juz komus, ze brak uregulowanej sytuacji na BliskimWschodzie, bije tez
w Zydow mieszkajacych w Europie i na swiecie.
Wiec moim zdaniem i zdaniem innych Zydow lepiej to uregulowac i miec spokoj.
Oczywiscie, ze masz prawo miec inne zdanie niz ja.
Na razie tyle, pozniej napisze cos wiecej.
Na zakonczenie.Zapomnielismy o cebuli, a zupka cebulowa jest przepyszna!!




Temat: Jak jechac samochodem do Portugali?
Gość portalu: KarolinaL napisał(a):

> Hmmm,troche tajemniczo brzmi ta odpowiedz ale mniemam,ze masz spore
> doswiadczenie w podobnych wyprawach i szczerze dziekuje za
> zainteresowanie.prosze tez o wiecej.Pozdrawiam Karolina:))
Rzeczywiście francuskie drogi znam dobrze, przejechałem je wiele razy i
UWAGA : nigdy nie korzystałem tam z autostrad, nawet jadąc " na termin" do
Vigo (skąd do Portugalii dwa kroki). Proponuję:
-w przeddzień (!) wakacji popołudniu wyjechać z Wrocławia (czy tak?) i
zanocować w Zgorzelcu (dobrze jest zarezerwować tam pokój np. w Hotelu "Pod
Orłem"- drogi, ale dają dobre śniadanie (compris), tuż obok jest przyzwoity
parking strzeżony i bardzo blisko uliczne przejście graniczne do Goerlitz, bez
kolejek do odprawy. Rano wyjeżdżasz przez nie na Drezno i dalej autobanami
A4,A5,A6 ( kier.Wuerzburg, Franfurt a.M.,Ludwigshafen ( unikać jazdy przez
Niemcy w piątkowe i niedzielne popołudnia, bardzo zazwyczaj zdyscyplinowani
niemieccy kierowcy wtedy trochę dziczeją, korki (Stau) nieuniknione , nocleg w
Metzu- 4 hotele F1 z pokojami 1,2,3 osobowymi za 25 € - konieczna
rezerwacja!),rano dalej w kierunku kolejno Nancy, Troyes, Vierzon, Limoges,
Bordeaux, San Sebastian, Burgos, Valladolid - BRAGA. Nie korzystamy na tej
trasie z autostrad po za kilkukilometrowym odcinkiem przy granicy z Hiszpanią
(trzeba mieć bilon, aby wrzucić go do automatu otwierającego bramkę).
Konieczne są mapy drogowe Francji i Hiszpanii (najlepiej "żółte dwusetki"
Michellina, u nas do dostania, ale warto sprawdzić datę wydrukowania- w
Europie drogi rozbudowuje się błyskawicznie). Drogi zwyczajne są tu wszędzie
doskonałe, często porównywalne z równolegle biegnącą autostradą. Noclegi
zalecałbym co 700km, polecam w tym celu hotele F1, ale konieczna rezerwacja
(jeśli przez Francję i Hiszpanię tylko tranzyt, ale to naprawdę marnowanie
okazji chociaż pobieżnego poznania tych przepięknych krajów)!
Można też jechać przez Miluzę (Moulhouse), potem Clermont-Ferrand do San
Sebastian itd.



Temat: Rozumiem wypędzonych
Mala uwaga do autora artykulu, w ktorym generalnie jest sporo
racji: Byc moze dlatego, ze moglby by Pan byc wnukiem Marka
Edelmana, a moze dlatego, ze nieuwaznie sluchal Pan lekcji
historii w liceum, albo nie umie Pan wyciagac wnioskow, wydaje
sie Pan nie zwracac uwagi, d l a c z e g o " granica miedzy
cywilizacja ladu i dobrego smaku" a "architektonicznego chaosu"
znajduje sie gdzies miedzy Wroclawiem i Warszawa.
Zeby to wyjasnic, opowiem tutaj mala historie. Kiedy bylem malym
chlopcem, dyskutowalismy z moim ojcem o zaborach. W pewnym
momencie mialem klopoty ze zrozumieniem roznic miedzy
cywilizacja idaca do Polski z Rosji i Niemiec. Ojciec pokazal mi
wtedy mape sieci kolejowej i drogowej powojennej Europy z
Polska, i zapytal - Domyslasz sie gdzie przebiegaly granice
zaborow i granice przedwojennej Polski? Popatrz na mape
uwaznie...
Proponuje teraz, zeby Pan spojrzal na taka mape. Czy widzi Pan
teraz, ze granica, o ktorej Pan pisze pokrywa sie dokladnie
z granicami zaborow, pomimo, ze tamte roznice, ze starej mapy,
z pewnoscia, w chwili obecnej, sie troche zatarly. Czy moze Pan
tez odpowiedziec, kto oprocz Rosji i Austrii dzielil i okradal
Polske w XVIII, XIX i XX wieku? Czy moze Pan, albo ktos z nas
wiedziec jak by wygladala Polska, gdyby nie bylo zaborow a potem
dwoch wojen swiatowych wywolanych przez wlasnie N i e m c y? Czy
Krakow, Wilno, Lwow, Poznan, Warszawa i dziesatki innych miast
i miasteczek, pomimo, ze mniejsze i biedniejsze niz miasta
niemieckie, sa, lub byly, miastami, ktorych nalezy sie wstydzic?
Prosze nie zapominac, ze czesciowe zacofanie cywilizacyjne
i kulturowe, zawdzeczaja Polacy i Polska wlasnie Niemcom (oraz
ich zlodziejskim przyjaciolom z Rosji i Austrii) jak i ich
polityce, ktora prowadzili przez prawie dwiescie lat na ziemiach
Rzeczpospolitej Obojga Narodow.
Nie zapominam tu, ze Polacy skorzystali wiecej na zaborach
niemieckich niz rosyjskich, ale nikt z nas nie wie, jak Polska
by wygladala bez tych zaborow i bez dwoch wojen, bez niszczenia
oraz rabunku kultury oraz eksterminacji inteligencji a w koncu
rowniez milionow zwyklych ludzi. Moze lepiej niz Niemcy!
Z pewnoscia nie wszyscy Niemcy j a w n i e popierali cala
antypolska polityke. Mysle jednak, ze bez faktycznego poparcia
wiekszosci z nich, bylaby ona niemozliwa do przeprowadzenia.
Prosze wiec Pana redaktora o wiecej pokory przed faktami
oraz wiecej pokory nad grobami milionow ludzi, calej
subcywilizacji i kultury polskiej.
Pozdrowienia
Andrzej



Temat: Nasz ruch drogowy okiem cudzoziemca ;-)
sven_b napisał:

> Zabawnie wyglada nasza droga tranzytowa nr 1. Uswiadczysz chyba wszelkie
> spowalniacze i zagrozenia: wyjazdy z pól, kombajny, szlabany, tory po bylej
> wąskotorówce (wlasnie Krosniewice), wieczne remonty, skrzyzowania kolizyjne,
> stragany z przysłowiową kalarepą i stada TIRow. Na szczescie nikt w Europie nie
> bierze tego odcinka pod uwage i popyla z północy przez Niemcy. Szkoda, bo
> moznaby tu niezle zarobic na samym tylko przewale owocow poludnia Europy i
> Turcji do Skandynawii. Ale lepiej pompowac kase w administracje panstwową,
> prezesow panstwowych spolek, pkp, kosciol wielkosci 2 stadionow i stary kalosz
> zwany zusem.

Chłopie - spójrz ty choć raz na mapę - Jedynka i tranzyt?? ze Skandynawii przez
Gdańsk ??
"1" to droga wytyczona kompletnie bez sensu - nie dość że nie może spełniać roli
tranzytu ze Skandynawii, bo Trójmiasto jest zbyt oddalone na wschód od
skandynawskiej osi cywilizacyjnej (Oslo - Skania - wyspy duńskie)i za długo się
tam płynie promem, to jeszcze omija Warszawę. Z tego też powodu od zawsze była
traktowana po macoszemu, a ruch na kierunku N-S od zawsze koncentrował się na
"7" i gierkówce, i tam też kierowano środki finansowe...
Jedyną polską alternatywą dla tranzytu Sassnitz- południe (lub Warnemuende -
południe albo Puttgarden - południe, bo tam opcji jest wiele)mogłaby być trasa
ze Świnujścia na Śląsk i dalej przez Morawy i/lub Słowację do Europy środkowej i
na Bałkany. Gdyby tamtędy wiódł szlak o europejskim standarcie, mógłby być
konkurencyjny (omijałby wiecznie korkujący się Berlinerring i Pragę, do której
dojazd od strony Niemiec wciąż jest kiepski).
Niestety nasi decydenci drogowi też geografii ani w ząb....;)



Temat: Autostrada A1 powinna isc przez WAWE- mapa
lodzkie.autostrady napisał:

> Obecnie ruch w skali kraju jest porównywalny na linii Łódź-Gdańsk, jak i
> Warszawa-Gdańsk (mapa z 2000r)
> <a href="www.gddkia.gov.pl/grafika/pomiar_ruchu/agregacja_ruchu.gif"

Twoja mapa pokazuje dane sprzed 5 lat, a moja z 2010 więc widać jaka jest
tendencja.

poza tym nawet na twojej mapie jak sie przeczyta zamazane cyferki nad kreskami
to i tak widać ze minimalnie wiecej jeździ na trasie Warszawa Gdańsk niż łódź-
Gdańsk.

Poza tym ogromny potok jedzie jednak z Katowic do Warszawy.

Widać też że cały ruch na A2 idzie nad Łodzią z Warszawy do Poznania.

target="_blank">www.gddkia.gov.pl/grafika/pomiar_ruchu/agregacja_ruchu.gif</a>
widać na
> niej, że stwierdzenia o znikomym ruchu drogowym z Łodzi jest fałszem i jest
> wypowiadany przez kogoś kompletnie nie znającego tematu.
> Co do odciążenia ruchu z Warszawy, to nie rozumiem, czemu mają służyć te
> dyskusje o korekcji planu A1, skoro będzie ona zbudowana dla ogromnego ruchu
> tranzytowego (który obecnie rozbija sie na DK1 i "gierkówkę"),

Większość tych ciężarówek które wy prowincjusze nazywacie dumnie "ruchem
tranzytowym" żeby zaniżyć znaczenie Warszawy (że niby jadą "przejazdem")
zatrzymuje się w Warszawie i przeładowywuje itd. ProLogis ma tu największe w
Europie magazyny wysokiego skłądowania, to samo UPS, DHL itd.

Warszawa nie jest dla tego ruchu tranzytowego punktem mijanym po drodze tylko
albo miejscem docelowym albo miejscem przeładunkowym.

Tu jest jedyne ważne lotnisko w Polsce które się liczy.



Temat: Autostrada A1 powinna isc przez WAWE- mapa
LINK - bardzo ciekawe komentarze na innym forum
Jeszcze link do dyskusji o tym samym gdzie indziej oraz parę wypowiedzi
komentujących tą samą mapkę wklejoną przez jakiegoś człowieka na innym forum:

www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=59497&page=16&pp=20
Komentarz dotyczące tej mapy:

"Patrzac na ta mape istnienie autostrady A8 na odcinku Warszawa - Piotrkow jest
dla mnie konieczne, a co wazniejsze jest ono zasadne z ekonomicznego punktu
widzenia. Nalezy bowiem pamietac o tym, ze budowa autostrady jest oplacalna
przy potokach ruchu powyzej 20000 P/d. Na zamieszczonej mapie sa to wszystkie
odcinki, ktore maja kolor zolty, pomaranczowy i czerwony.
"

"Oto planowane przepływy ruchu drogowego w PL. Jakoś nie widzę tej nawałnicy
tirów ze wschodu na zachód Europy. Prędzej ruch samochodowy wokół Warszawy
generowany przez samych mieszkańców Wawy i okolic bliższych i dalszych.
Poza tym - jeśli już dla triów przewidziana jest droga krajowa nr 50."

"Mapka pieknie pokazuje jak planisci maja w... powazaniu wschod kraju. Ruch na
trasach na Bialystok i Lublin jest o wiele wiekszy, niz na wielu projektowanych
autostradach."

"Chyba tylko debil nie rozumie, ze trasa z Warszawy do Piotrkowa powinna miec
status autostrady. To samo dotyczy trasy z Warszawy do Radomia, Lublina,
Gdanska, Bialegostoku."

"Trasa Warszawa- Piotrkow powinna byc pierwsza w Polsce autostrada trzypasmowa
z predkoscia dopuszczlna 150 km/godz na calym odcinku, bez ani jednego
ograniczenia. Wtedy moze sie nawet nazywac S jezeli ci to sprawi przyjemnosc."

Jeszcze od sibie zwrócę uwagę na ciekawy wątek poruszony przez kogoś w tamtej
dyskusji dotyczący tego, że przy projektowaniu obwodnicy Warszawy w ciągu
autostrady A2 zapomniano o węźle w kierunku Radomia. Potok Warszaw-Radom
przypominam jest większy niz Warszawa-Poznań. Pokazuje to poziom planistów
(niedudacznicy i partacze) i zachęca do zastanowienia się nad faktem, że jeśli
ci sami ludzie ułożyli przebieg A1 to może jednak nie mieli racji?



Strona 1 z 2 • Znaleźliśmy 80 wyników • 1, 2
Powered by WordPress